Handelsbetingelser

På Smartble.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside.
Når du handler med Smartble.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Der tages forbehold for valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

Priser
Alle priser på webshoppen er i DKK samt inkl. moms og andre afgifter.

Betaling
Vi skal have modtaget betaling inden ordren ekspederes.

På Smartble.dk kan der betales med følgende korttyper: Visa, MasterCard og American Express.

Gebyret for at benytte sig af de respektive betalingskort betales af Smartble.dk.
Ved betaling med kort reserveres beløbet indtil efter levering / afsendelse, hvor vi hæver beløbet på ordren.

Ordrebekræftelse
Når du modtager ordrebekræftelsen, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller har ændringer til din ordre bedes du kontakte Smartble.dk på info@smartble.dk

Levering / fragt (abonnementer)
Abonnementsordre leveres efter kundens valg til pakkeshop eller til hjemme adresse en af de første hverdage i måneden.

Leveringstiden kan dog forlænges i forbindelse med kampagner, helligdage og lignende.

Smartble.dk leverer kun varer indenfor Danmark dog undtaget Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer. Der henvises til info@smartble.dk for aftale omkring køb.

Ved valg af hjemmelevering: Er man ikke hjemme ved levering, vil pakken blive leveret til nærmeste pakkeshop eller retur til Smartble.dk.

Levering / fragt (enkeltordre / uden abonnement)
Enkeltordre leveres til pakkeshop som vælges af kunden ved check out i webshoppen.

Enkeltordre uden abonnement afsendes hurtigst muligt efter ordreafgivelse.

Leveringstiden kan dog forlænges i forbindelse med kampagner, helligdage og lignende.

Smartble.dk leverer kun varer indenfor Danmark dog undtaget Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer. Der henvises til info@smartble.dk for aftale omkring køb.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du skal sende en mail til info@smartble.dk. Herefter vil vi oplyse dig om, hvor varen skal sendes hen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelsesretten kan kun benyttes, hvis varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder, hvis du bruger varen på en måde, som forringer salgsværdien væsentligt. Brugte bleer returneres eksempelvis ikke.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Smartble.dk

Nægter du modtagelsen af pakken, eller lader være med, at afhente den på posthuset/pakkeshoppen, vil du blive opkrævet forsendelsesudgiften for at pakken returneres til os.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, eksklusiv leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Returneringsadresse oplyses af Smartble.dk umiddelbart efter du har anmodet om at fortryde købet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Denne ret skal du oplyse os om at du vil benytte via info@smartble.dk inden du sender varen retur.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Returneringsadresse oplyses af Smartble.dk umiddelbart efter du har anmodet om at reklamere.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, postnummer, telefonnummer og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Den dataansvarlige på Smartble.dk er Nettrælasten A/S (CVR: 37834025).

Personoplysningerne registreres hos Nettrælasten A/S (CVR: 37834025) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger afgivet til Smartble.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Nettrælasten A/S (CVR: 37834025) har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@smartble.dk.  

Tilmelding til nyhedsbrev – samtykke
Hvis du har tilmeldt dig Smartble.dk´s nyhedsbrev giver du samtykke til, at vi må kontakte dig pr. e-mail med nyhedsbreve og tilbud fra Smartble.dk. Vi behandler din e-mailadresse og oplysninger og dine køb indtil det ikke længere er relevant. Du kan til enhver tid give os besked om, at du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve og tilbud fra os. Det kan du nemt gøre i bunden af hver mail eller ved at kontakte os på info@smartble.dk, hvor du blot oplyser, at du ikke længere ønsker at modtage nyhedsbreve og tilbud.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på Smartble.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere www.smartble.dk

Cookies
På Smartble.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Abonnementsvilkår
Aftalens indgåelse Abonnementsbetingelserne gælder for alle typer af vores abonnementer. (Erhverv og speciel aftaler kan være undtaget) Ændringer i navn, adresse, e-mail eller betalingsoplysninger skal straks skriftligt meddeles til Smartble.dk på info@smartble.dk.
Du vil modtage en kvittering for din abonnementsaftale via e-mail.

Abonnementsperiode og opsigelse
Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår abonnementsaftalen, og fortsætter til du opsiger abonnementet, eller ved manglende betaling. Abonnementet kan opsiges når du ønsker det, med virkning fra en løbende måned plus en måned. Du binder dig ikke for noget ved Smartble.dk. Dog skal abonnementet opsiges ved henvendelse til info@smartble.dk inden vi har sendt den pågældende levering.

Hvornår vil min abonnementsbetaling blive trukket?
Betaling for abonnementer vil blive trukket når Smartble.dk har afsendt varerne. Beløbet, der bliver trukket, vil være det beløb, der matcher den abonnementsløsning du har bestilt.

Ændring af betalingsoplysninger
Såfremt du får nyt betalingskort eller du under andre omstændigheder ændrer betalingsoplysninger, er det vigtigt at du kontakter os på info@smartble.dk.
Hvis du ikke sender ændringsoplysninger, vil Smartble.dk ikke have mulighed for, at trække betaling for din ordre, og du vil dermed ingen varer modtage.

Ændringer af betingelserne for abonnementet?
Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af www.smartble.dk foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage.

Du skal være fyldt 18 år for at oprette et abonnement ved Smartble.dk. Er du under 18 skal Smartble have samtykke fra dine forældre.

Du anses for at have godkendt ændringerne, hvis du ikke har meddelt os andet inden den dato, hvor ændringerne træder i kraft. Gældende priser og abonnementsbetingelser er tilgængelig på Smartble.dk.

Misligholdelse
Hvis du misligholder din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne, er Smartble.dk berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@smartble.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr   

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@smartble.dk.

Med venlig hilsen
Smartble.dk
Østervang 99, 1.
7441 Bording
E-mail: info@smartble.dk

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01/05-2019